Znaczenie koloru w marketingu

trump

Dlaczego określone rodzaje produktów mają podobną do siebie kolorystykę? Co ona znaczy, i czy faktycznie wpływa na klienta? Rozpracowaliśmy kilka znaków towarowych specjalnie dla was.

Czy da się stworzyć skuteczny plakat?

Chcąc skomponować dobrej jakości reklamę, która odpowiedniej grupie ludzi zapadnie w pamięć powinniśmy odrobić lekcję z plastyki. A więc do dzieła!

Kolor niebieski

Prezentuje nam bezkres, wiedzę i zrozumienie. A także pewną delikatność i spójność.

Kolor zielony

Znany każdemu jako kolor nadziei, ale też życia, zdrowia i przyrody. Czyli tego co dobre.

Kolor czerwony

Jest nacechowany emocjonalnie. Ten kolor wywołuje w nas podstawowe emocje. To też kolor krwi i agresji, a także działania i energii.

Kolor pomarańczowy

Stymuluje nas do działania ale też wzmacnia apetyt. To główny barwnik w fast food oraz sklepów sprzedających różnego rodzaju produkty.

Kolor żółty

Symbol słońca oraz radości i związanej z tym energii. To także świeżość wywołująca pozytywne uczucia.

Black&White

Czerń to moc i tajemniczość. Za to biel jest czystością, lekkością i delikatnością, symbolem niewinności, ale często też pustki. Czarny może być symbolem zła i śmierci.

Jakie kolory dla jakich klientów

Przeglądając różne reklamy spotykamy się z wieloma zestawieniami barw. Jednak wybór nie jest tak oczywisty, bo jak się orientujecie zakupy dokonywane są z powodu różnych pobudek. I tak spontanicznego klienta zachęci kolor pomarańczowy i czarny. Za to oszczędnego ściągnie granatowy. Tradycyjni zapamiętają kolor jasno niebieski czy różowy.

Jak grupa docelowa odbiera barwy

Kolory mają wpływ zróżnicowany także pod kątem wieku, czy płci klientów. Inaczej odbierają kolory osoby starsze, a inaczej młodsze. Jest to po części związane z przyzwyczajeniem, ale z drugiej strony, u osób starszych występuje pogorszenie widzenia. Za to osoby młode chętniej zainteresują się żywszymi barwami

Znaczenie kolorów jest też różne w zależności od kraju do którego jest kierowana reklama. Dla Europejczyków kolor biały nie ma wydźwięku negatywnego, zaś w Dalekiej Azji jest to kolor żałoby. Tak samo kolor zielony, u nas używa się go przy reklamie produktów związanych z naturą, ale w USA jest chętnie wykorzystywany na portalach finansowych, jako nawiązanie do dolara.