Atrakcyjne opakowanie dla produktu

szuflada

Obecnie sprzedaż produktu jest w dużej mierze uzależniony nie tylko od jego jakości, ale też od sposobu w jaki zostanie zaprezentowany klientowi. W tym ogromną rolę spełnia opakowanie, które musi być odpowiednio dobrane pod wieloma względami.

Czym jest opakowanie

Opakowanie to odpowiedni materiał zabezpieczający dany produkt przed wpływem różnych czynników. Ponadto ma ono za zadanie ułatwić transport oraz dystrybucję i ekspozycję towaru w sklepach. Dodatkowo, kiedy staje się już własnością klienta, stanowi zabezpieczenie produktu przed zniszczeniem.

Pudełko to coś więcej niż kolorowy karton

To właśnie dzięki opakowaniu poza towarem oferujemy klientowi coś jeszcze:

  • prestiż – niektóre opakowania mają wygląd wskazujący, że były bardzo drogie, ot chociażby różnica między opakowaniem biżuterii w prestiżowym sklepie, a tej kupowanej na wyspie w centrum handlowym;
  • użyteczne opakowanie – to, że ryż mamy poważony i zapakowany do worka, tak samo mak czy rodzynki – ułatwia to dokonywanie zakupów i ich transport;
  • konkurencja – najlepiej jeśli jest krok do tyłu, także z opakowaniem, które musi być atrakcyjne dla klienta;
  • nowatorskie opakowania – w tym wypadku chodzi o projekt opakowania dedykowanego dla danej grupy zawodowej, wiekowej.

Jakie elementy opakowania możemy modyfikować

Teraz dochodzimy do sedna sprawy. Nasze opakowania muszą być idealnie dopasowane pod kątem klienta jak i naszego produktu:

  • materiał – mamy do wyboru m.in. papier, szkło, tworzywo, tkaninę, drewno i wiele innych;
  • kolor – dzięki niemu możemy nie tylko oznaczać nasze produkty firmowe, ale nawet dedykować produkt dla kolejnej grupy ludzi np. kobiet;
  • styl – może być nowoczesny, tradycyjny, niestandardowy;
  • ergonomia – czyli jego poręczność;
  • kształt – to forma, użyte wzornictwo;
  • grafika – czyli wszystkie elementy jak napisy, znaki;
  • etykieta – na niej możemy zawrzeć wszystkie sugestie.

To są podstawowe modyfikowalne elementy opakowania, które możemy zmieniać w zależności od naszych potrzeb i przede wszystkim potrzeb naszych klientów.

Funkcja opakowania

Niby zwykłe pudełko, ale dzięki niemu zaspokoimy takie aspekty jak ochrona produktu, ułatwimy magazynowanie, transport oraz wygodę późniejszego korzystania z produktu. Na opakowaniu można też znaleźć wiele przydatnych informacji dla klienta. Dla producenta oraz sprzedawcy istotną rolę odgrywa jednak funkcja promocyjna opakowania, która ma ogromne znaczenie przy sprzedaży.

O tym jak konkretne wyniki daje odpowiednie opakowanie produktu wiedzą największe marki. Każda prestiżowa firma, której generowanie wysokich dochodów przychodzi z łatwością postawiła właśnie na przyciągnięcie uwagi klienta detalicznego. Nie można tego pominąć będąc zarówno małym jak i średnim przedsiębiorcą.